zaterdag 27 januari 2018

73 jaar na bevrijding Auschwitz


Vandaag - 73 jaar na de bevrijding van Auschwitz werd in Sachenhausen de "Internationalen Tag des Gedenkens an die Opfer des Holocaust" gehouden.


Dieter Dombrowski, vice president van de Landtag Brandenburg spreekt de genodigden toe.


SPD'er Ralf Wieland legde als president van het "Berliner Abgeordnetenhauses" namens Berlijn de krans.


Martina Münch, de cultuurminister van Brandenburg deed dat namens haar deelstaat.


Eén van de aanwezigen was de 93 jarige Bernt Lund. Hij is de enige nog in leven zijnde Noor die het kamp heeft overleefd.


Alice Ströver en Rainer Klemke leggen een krans namens de Gedenkstätte.


Het was een hele mooie en indrukwekkende bijeenkomst. Dit was de 5e keer dat ik het kamp heb bezocht. Klik hier voor meer.


Na de herdenking heb ik een rondje door de natuur van Brandenburg gemaakt. Ik zag ongeveer 100 kraanvogels en 100 reeën. Helaas veelal op grote afstand of op een plek waar je niet kon stoppen.


Bij het vallen van de avond heb ik nog even een bezoekje gebracht aan de Designer Outlet Berlin.


Raar schaap.


Voor het avondeten bracht is een bezoek aan Karls Erlebnis-Dorf in Elstal. Mijn keuze viel op "Appelpannkoken mit Hausgemachter Apfelkompotte auf heisser Vanillesauce, Eis und Schlagsahne"  en een half liter "Erdbeer Wasser".  Totaal slechts 8 euro.


Na de maaltijd heb ik even gekeken bij de Classic Remise. Daar stond onder meer deze Buick 8 cabrio


Van deze Ferrari 330 GT 2 + 2 S2 zijn slechts 460 gebouwd. Dit exemplaar uit 1967 is te koop voor 339.500 euro.


Jaguar XK 140


Deze Mercedes-Benz 170 S cabriolet A uit 1951 heeft slechts 52 PK en is te koop voor 149.500 euro.


Ik heb de avond besloten met een bezoek aan de Irish Pub. Daar speelde de Partyband Back Beat Berlin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten