zaterdag 4 november 2017

Is het de monocultuur ?

Jagers klaagden vandaag dat er geen fazanten meer zijn. Ik schiet de één na de ander met mijn 800 mm lens. Allemaal in gebieden waar we nog landbouwgrond hebben met een hoog landschappelijke waarde. Hier is meer variatie en dekking. In totaal zag ik er 16. Ik denk dat de achteruitgang voor een groot deel wordt veroorzaakt door monocultuur en veel te vaak maaien. Investeren (met de agrarische sector) in duurzame landbouw is een must !


Fazantenhaan


Fazantenhen


Grote zilverreiger


Nijlganzen


Een sprong reewild


Veel producten (aardappelen, bieten en mais) werden geoogst en veel akkers werden winterklaar gemaakt. Hierboven een rotorkopeg met zaaibak aan voorzijde tractor. Een deskundige landbouwer vertelde mij dat het gewicht zo mooi werd verdeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten