zaterdag 5 augustus 2017

Rondje Falkenstein- Kienbergl

Vandaag zou het weer boven de 30 graden worden. Dus heb ik vanochtend vroeg een klein rondje rondom de Falkenstein en de Kienbergl gefietst. Het grootste gedeelte in de schaduw onder de bomen,


Ik kwam onderweg een lief varkentje tegen.


De Falkenseebach is een ideale locatie voor een waterspreeuw. Ik heb vandaag ééntje gezien.


De Falkensee is glashelder. Je ziet de forellen zwemmen. Leuk om daar aan het water een tijdje te zitten.


Een mevrouw liet daar haar hond zwemmen.


De bosgentiaan

 

Klik hier voor details van de fietsroute. Onderweg kwam ik mijn vriendinnen uit Fulda en Erfurt (nonnen van gisteren) ook weer tegen. Ook nu hebben we weer een tijdje samen lol gemaakt. Mijn beeld van nonnen is door hun behoorlijk bijgesteld.


Na de ATB-tocht heb ik een tijd in de schaduw naast de camper gezeten. Het was te warm om iets te doen. Later in de middag heb ik de "Sommermarkt" op de camping bezocht. Een markt vol handwerk- en streekproducten. Zelfs Barbie en Ken waren in klederdracht.


Handwerkkunst van oude boeken.


Tekstbordjes


Zelfs de Alpakastall Inzell was met levende have aanwezig. De dieren stonden lekker in de schaduw met hooi en water


Kunst van geweien. Een ringetje kost al 20 euro. Het gewei kost 35 euro per kg.


Muziek zorgde voor extra gezelligheid.


Oud Olympisch kampioen 500 meter (1968 en 1972) Erhard Keller was ook met zijn vrouw op de markt.


Net als Heike (Hartmann) Kogler met haar kinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten