vrijdag 4 augustus 2017

Op stap met 4 maagden

Vanuit Inzell gaat 1 keer per dag de Mozartexpress naar Salzburg. De rit kost slecht 5 euro. De bus was overvol. Ik heb ruim een uur in het gangpad gestaan. Aangekomen in Salzburg bleek de temperatuur te zijn opgelopen tot boven de 30 graden.


In de St. Andräkirche was het lekker koel.


Maar zo op de rug van een hardwerkende organist te zien nog te warm.


Eendjes zijn ook geel 😊


Waterspel met ballen in de straat


Altstadt Salzburg


Graffiti in de tunnel


De St. Peterkirche


Eén van de 5 orgels van de St. Peterkirche met daarboven een mooie fresco.


Op het St. Peters Friedhof hangt een bijzondere sfeer. De moeite van het kijken meer dan waard. Hierboven de grafzerken van bouwmeester Sebastian Stumpfegger, zijn vier vrouwen en zijn ouders.


Dit vind ik altijd vreemde grafstenen.


De Margarethenkapelle


Via het kerkhof kom je in de "Katakomben"


De prachtig gedecoreerde koepel van de Dom


Even voor gek staan.


Op diverse plaatsen in de stad kon je foto's laten maken in kledij van 1900.


In de Mirabellgarten zaten Japanners in het kader van een culturele uitwisseling met een vreemd instrument op tafel muziek te maken. Het instrument is een Taishogoto klik op bovenstaande afbeelding voor de video.


De kinderkledingwinkel "Small Heroes" is van Anni Friesinger. Ik heb even binnen gekeken en kwam daar de moeder van Anni tegen. Haar kende ik nog van de schaatsbaan. We hebben even een tijdje staan kletsen.


Ik had geen zin om weer een uur in de bus te gaan staan. Dus ben ik met de trein vanuit Salzburg naar Bad Reichenhal gereisd. Onder de trein zit een sneeuwschuif gemonteerd.


Op de heenweg zaten 4 nonnen in de bus. In Bad Reichenhal moest ik 30 minuten wachten voordat ik kon overstappen op de bus naar Inzell. Ik ging op een bankje zitten wachten en werd aangesproken door de nonnen. Ons gesprek duurde tot we in Inzell uit de bus stapten. Ze zijn in Inzell op vakantie in Schwesternheim St. Vinzenz. De nonnen met blauwe kleding  komen uit Salzburg, de lichtgrijze uit Fulda en de donker grijze uit Erfurt.  Het verschil in kleding heeft te maken met de kloosterorde.  Dit zijn Franciscanen en zusters van de heilige Vincentius. Het was echt heel gezellig met de dames.


Bij de ouders van Gabi en Hubert Hirschbichlers heb ik een Pepersteak gehad.


Drie jaar geleden heb ik deze reis ook gemaakt. Om te voorkomen dat ik steeds dezelfde blog maak verwijs ik naar de blog van toen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten