vrijdag 23 juni 2017

Hoeve Springendal


Aan het einde van de middag ben ik met de camper voor een weekendje Twente naar Landgoed Hoeve Springendal bij Hezingen gereden.


Vanaf het landgoed heb ik een wandeling gemaakt naar een restaurant in Duitsland. Onderweg kwam ik langs het beeldje van Jan Brunninkhoes. Onder het beeldje dat is gelegen aan de Jan Brunninkhoes wandelroute staat in het Twents.

't Leav'n löp en geet veurbie; 
de herinnering blif an oe en mie



Zielig al die beestjes op de neus van het witte kalf van een schotse hooglander.


Aan de rand van het bos staan diverse bijenkasten.


Boom met zwammen en hol van specht.


Bruin zandoogje


Grafheuvel Hezingen


Het restaurant Schweinswirt im Koninghoek


In een emaille pannetje kreeg ik "Omas gute Schweinsroulade".


Op het blad van de tamme kastanje zit een gevlekte smalbok


Op het landgoed staan overal oude landbouwwerktuigen.


Ook deze schuur staat vol met werktuigen van vroeger.


Eén met de natuur ?


Na het diner heb ik nog een uurtje buiten gezeten.


De kippen van het landgoed kwamen even langs om te kijken of alles goed was. Morgenvroeg maar eens onder de camper kijken of er ook een eitje ligt.


Tijd om te rusten 😋

Geen opmerkingen:

Een reactie posten