woensdag 26 april 2017

Naturschutzpark Marienfelde


Vandaag heb ik vanaf Campingplatz am Mahlow See een wandeling naar Marienfelde gemaakt. Daarbij kwam ik langs grote aspergevelden.


Leuke watertjes


Ik zag diverse holen en sporen.


Heel veel zandpaden


Arme Helmut heeft zijn flesje laten vallen. Als hij maar niet is uitgedroogd.


Een deeltje van de wandeling ging over de Berliner Mauerweg.


Eerst een uurtje met de jas aan. Daarna ging de jas voor de rest van de dag uit.


Strand :-)


Voor 1989 lag op de plaats van dit berkenbosje de "Todesstreifen".


In Marienfelde heb ik een grote wandeling gemaakt over het terrein van een oude vuilnisbelt. Tegenwoordig Naturschutzpark Marienfelde genoemd.


Er waren heel veel wroetsporen van de wilde zwijnen. Maar zwijnen en vossen heb ik niet gezien .


Kunstwerk van doodhout


Zwarte bessen, padddenstoel en een zwartkop.


Vanaf het hoogste punt van de voormalige vuilstort had je een prima uitzicht over de stad.


Naast diverse schaapachtigen zag ik veel gaaien, konijnen, geelgorzen en wantsen. Ook de groene specht kwam voorbij. Ter plaatse moeten ook zandhagedissen, ringslangen en salamanders zitten. Misschien was ik te laat op de dag in het park en waren deze beesten al opgewarmd.


In de hol van een specht had een spreeuw te gebroed. Moe vloog af en aan. Je hoorde de kuikens behoorlijk schreeuwen om voer. Een geweldig geluid.


Onderweg kwam ik twee keer een reegeit tegen.


Een man was aan het fietsen met zijn zwarte loopse teef en een mevrouw wandelde met haar twee dalmatiërs. Tja haar reu wist daar wel raad mee.


Een rode wouw was aan het jagen op de akker


Klik hier voor details van de 21,6 km lange wandelroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten