zondag 11 december 2016

Wat zit daar achter de schutting


Vanochtend heb ik een bezoek gebracht aan de markt op de Boxhagen Platz.


Een markt met veel lampen.


Geprepareerde dieren


Meubels en fietsen waren er ook. Mijn gestolen fiets stond er niet bij.


Vervolgens kwam ik tijdens mijn wandeling langs "Das RAW-Gelände". 


Op het terrein van de Reichsbahnausbesserungswerk waande ik mij in  eerste instantie in een krakers bolwerk.


Door de regen van afgelopen nacht was dit feestje letterlijk en figuurlijk in het water gevallen.


Wat zou er toch achter deze schutting zitten ?


Het Jugendsportfreizeitschiff Freibeuter ligt in de Rummelsburger Bucht.


Na een lange wandeling kwam ik bij Gedenkort Rummelsburg. Het voormalig gevangeniscomplex is omgebouwd tot woningen.


Zelfs Erich Honecker heeft hier nog vast gezeten.


In het ESDIP gebouw heb ik een "Anti-Christmas Market" bezocht. Veel gothic. 


Aan het einde van de middag heb ik nog een bezoek gebracht aan Classic Remise.


Een zeldzame scooter met zijspan.


Ik wilde een mooie oude cabrio kopen. Helaas was deze Citroën DS 21 Coupé Le Dandy uit 1965 net "verpasst". Deze 4 cilinder heeft een inhoud van 2175 cc en gaat met zijn 100 pk slechts 176 km per uur. Ach en de vraagprijs was slechts 205.000,- euro. Dan nog maar even verder kijken bij  :-)


Een lelijk eendje (2 CV AZ) uit 1958 misschien. Oei 17.800,- euro ! Auto liefhebbers die naar Berlijn gaan moeten hier echt even een kijkje nemen.


Mooi poetswerk


Op de Kudamm was overal kerstverlichting.


Falke sokken had wel een originele kerstboom.


Tijd om naar het hotel te gaan ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten