zondag 9 oktober 2016

Fietsstraat - auto te gast

Ik moet maandag in Schalkwijk een milieucursus geven aan handhavers van de omgevingsdienst. Als docent mag je natuurlijk niet te laat komen. Files zijn geen excuus. Dus vertrek ik een dag eerder en verblijf nabij de cursuslocatie in een hotel. Onderweg naar het hotel kom ik natuurlijk weer van alles tegen. Bij de Oostvaardersplassen zag ik ongeveer 40 edelherten en 20 hekrunderen. Helaas was de afstand ongeveer 2 km en zijn de foto's niet geschikt voor publicatie.


Eén van de Rode Donders in de Regenboogbuurt van Almere Buiten. Deze flats zijn geïnspireerd op de graansilo's die vroeger de polder typeerden.


De 110 meter lange binnenvaarttanker River Kwai is in 2010 gebouwd bij Groningen Shipyard BV in Waterhuizen en vaart onder Duitse vlag.


Nabij Schalkwijk zag ik Oldtimers rijden.  Citroen 2 CV6, bouwjaar 1983 / Ford A coupe, bouwjaar 1930 / Mercedes Benz 180 B, bouwjaar 1961 / Renault R 1090 Dauphine, bouwjaar 1957.


Een fietsstraat bij Houten


Op de fietsstraat is de auto te gast. Dat mag duidelijk zijn.


Restaurant Kasteel Heemstede in Houten


De nacht heb ik doorgebracht met Oscar Wilde in Hotel Houten.


De zonsopkomst maandagochtend boven Houten.


Vanuit mijn kamer op de 11e verdieping zag ik Utrecht in de nevel.


Na een intensief dagje cursus geven ben ik Vanaf Schalkwijk binnendoor naar Amersfoort gereden om de file nabij Utrecht het vermijden. Bij Werkhoven zag ik deze mooie watertoren staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten