vrijdag 5 augustus 2016

Spraywald

Vannacht en van ochtend regende dat het goot in het Spreewald. Wat mij betreft mogen ze de naam veranderen in Spraywald. Ik heb mijn spullen gepakt en ben via de Harz naar het Barntrup in het Teutoburger Wald gereden.


Onderweg kwam ik in Clausthal-Zellerfeld langs de Marktkirche zum Heiligen Geist. Dit is de grootste houten kerk van Duitsland. Deze kerk werd in 1642 ingewijd.


Via Hans en Wia kwam ik terecht bij Ferienpark Teutoburger Wald.


Voor de camping is een prachtige camperplaats gemaakt. Het zijn ruime verharde plaatsen. Iedere plaats heeft een verhard terras met bloembak, picknicktafel en haard. Vanzelfsprekend heeft iedere plaats stroomaansluiting en een drinkwaterkraan. En verder hebben ze hier voor campingbegrippen supersnel internet. De muurschildering van de rattenvanger is natuurlijk heel toepasselijk want Hameln ligt naast de deur.


Voor de kinderen hebben ze hier een Nederlandstalig animatieteam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten