zaterdag 27 augustus 2016

REDDINGSBRIGADE WESTERWOLDE


Vandaag eerst de Roege Wilt wandeling uitgezet en vervolgens wilde ik op verzoek van Willem Jintes nog even foto's maken van de visjeugd bij camping De Wedderbergen. Het was waarschijnlijk te warm om te vissen. Bij mijn komst vertelde Dick Meijer mij dat ze al klaar waren. In plaats dat ik hun op de foto mocht zetten heeft Dick mij op de foto gezet. Dan nog maar even een stukje varen richting Wedde.


Bij "t Hoogholtje" waren 6 Duitse dames uit de omgeving van Papenburg aan het zigzaggen over de Westerwoldse Aa. Ze waren echt onervaren.


Toen de achterste kano richting tegen een brugpeiler botste schrokken de dames en kantelden met de kano. Eén van hun raakte in paniek. Ik heb de dames naar de kant geholpen en de dame die in paniek was geraakt in mijn bootje terug gebracht naar de camping, waar ze een weekendje doorbrachten in een trekkershut. Dus had ik vandaag een klein beetje het reddingsbrigade gevoel :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten