maandag 8 augustus 2016

Misdadig & The Birds


Vanochtend heb ik de camping in Barntrup verlaten, omdat er slecht weer op komst was. Aan het einde van de middag heb ik een plekje voor de camper gevonden op camping Bon Accueil in Alzingen, gemeente Hesperange.  Deze camping ligt slechts 8 km van het centrum van de stad Luxemburg en grenst ook aan het dorp Hesperange.


De speelplaats op de camping


Een prachtig nieuw toiletgebouw. Het is gemaakt door Van Zadelhoff bouwelementen uit Doetinchem. Vanaf de camping heb ik vanavond een kleine rondwandeling gemaakt naar Hesperange.


De camping ligt aan het riviertje de Alzette.


Dat deze bewoner een sticker heeft opgehangen tegen schijtende honden kan ik nog wel begrijpen, maar dat hij/zij zelf zijn/haar asbest (met asbestgruis er om heen) langs de openbare weg zet waar kinderen spelen begrijp ik niet. Dat vind ik pas echt misdadig. Misschien zijn de regels hier in Luxemburg anders dan in Nederland.


De ruïnes van het kasteel van Hesperange. Hesper in Lëtzebuergesch. Deze taal kan ik - in tegenstelling tot het Frans - goed lezen. Het heeft veel weg van de Duitse dialecten.


Kierch zu Hesper.


Centre d'íntervention


De muur


Het gemeentehuis


Het Hesper park


Een ophaalbrug over de Alzette.


Kunst in het park. Allemaal dezelfde soort poppen maar steeds anders beschilderd.


Lekker veilig spelen in het park.


Wat een herrie was het zojuist boven de camping. Gelukkig zitten de roeken nu iets verderop in een bouwkraan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten