donderdag 28 juli 2016

Op de koffie bij Werner

Vandaag had ik afgesproken met Werner Koop. Werner en ik kennen elkaar al een jaar op 25 van het hardlopen. Vroeger woonde ik in Vlagtwedde en Werner in de partnergemeente Haren-Ems. 


We zijn in 1996 samen met ons Nederlands-Duits-Pools estafetteteam van Miedzyrzecz in Polen (ook een partnergemeente) naar Vlagtwedde gelopen. Ook liepen we jaarlijks in de Franse partnergemeente Andrésy.

Ik ben op de fiets naar Werner - in een van de bosrijkste buitengebieden van Berlijn - geweest. Een groot deel van de route heb ik in voorgaande Blogs al beschreven. Te veel herhalen heeft geen zin.


Tijdens de route kwam in door Alt-Köpenick met zijn mooie oude straatnaambordjes.


Als je in Alt-Köpernick bent moet je wel even op de foto met de wereldberoemde "Hauptmann von Köpernick".


Voor het eerst in mijn leven heb ik een gouden auto gezien :-)


Het haventje van Rahnsdorf


Van Rahnsdorf met de veer naar Müggelheim


Een zwaan vind ik één van de sierlijkste watervogels.


Standing Up Paddling is overgewaaid uit de USA.


Hotel-Restaurant Neu Helgoland ligt wel heel erg mooi aan de Müggelspree.


Even samen met Werner op de foto. We hebben onder het genot van "Kaffee und Torte" herinneringen opgehaald en de omgeving rondom Berlijn besproken.


Watterbuffels aan het grazen langs de Mauerradweg.


Klik hier voor details van de ruim 72 km lange fietsroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten