maandag 1 augustus 2016

Elefant milchbrot


Vanochtend begon ik de dag met Elefant Milchbrot. Daarna heb ik een fietstocht door het Spreewald naar Burg gemaakt.


Op 500 meter van de camping kwam ik een jonge ooievaar (korte donkere snavel) op het nest tegen.


De heenweg ging over mooie brede gravelpaden langs de Hauptspree.


"Der Heuschober" is de oude wijze van winteropslag van hooi. Nu staan ze er alleen nog voor de toeristen.


Bij een vistrap langs de weg staat deze grafsteen. Een vreemde plek.


Tegenliggers in een smal slootje.


Het Spreewald is een Unesco Biosfeer Reservaat.


Op deze fabriekspijp bij Burg nestelen 4 ooievaars.


De plaatsnamen op de richtingsborden staan in het Duits en het Sorbisch


Het oude station "Spreewaldbahnhof" van Burg


Buiten staan de koffers al klaar.


In een restaurant in Burg hingen de schaatsen al aan de wand. In plaats van een kanotocht zou een schaatstocht door het gebied wel iets heel bijzonders zijn.


De Bismarckturm


Op de terugweg was een deel van de route een ramp. Er lag geen betonplaat vlak.


Zo gaat je dus met de kano over een vistrap.


Spiegelglad water.


Links het mannetje en rechts het vrouwtje van de weidebeekjuffer.


Als een veldrijder over de bruggetjes.


Net als de rest van de toeristen heb ik ook een paar potjes Spreewaldgurken gekocht. De augurken Willi Markus zijn in diverse smaken te krijgen. Ik heb gekozen voor Senfgurken en Pfeffergurken.


Klik hier voor details van de 41 km lange fietsroute door het Spreewald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten