zondag 27 december 2015

Oudejaarsloop Blijham 2015

Traditiegetrouw werd het Schutrups Loopcircuit afgesloten met de Oudejaarsloop in Blijham



Zelf heb ik na mijn dubbele liesbreukoperatie van vorige maand de 5 km gelopen wat door Hans Bakker en Be Eelsing werd vastgelegd ! Daarna had ik nog voldoende tijd om zelf foto's te maken van de wedstrijd over 21.1 km.


Sinterklaas heeft veel hulpsinterklazen. Vandaag had Harm Noor, DE microfonist van de Oudejaarsloop, een hulpmicrofonist. Iedereen was blij Harm weer te zien. Hopelijk mag hij binnenkort de microfoon weer de microfoon van Rolf Huizinga overnemen. Niets ten nadele van Rolf, maar Harm hoort als één van de oprichters van het Tarvoloopcircuit gewoon bij het bij het loopcircuit dat nu de naam van Schutsrups draagt.


De start van de halve marathon, 15 en 10 km.


Olfert Molenhuis won net als vorig jaar de halve marathon in een tijd van 1.10.29


Arjan Marchand werd 2e maar en tevens winnaar van het loopcircuit, een competitie over 13 wedstrijden.


Jan Venhuizen werd 3e en was de winnaar in de categorie +45


Lotte de Hosson was met 1.28.53 de snelste dame.


Petra Faber die Hermannus Hovinga als haas had ingezet liep tot 18 op kop. Bij het Blijhamsterbos ging Lotte haar voorbij.


De 3e plaats was voor Marjan Oostinga.


Ik hoop dat de lopers net zo van het landschap hebben genoten als ik hier altijd doe !

Klik hier voor meer foto's en hier voor de uitslagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten