zondag 19 juli 2015

Rondje Ruhpolding

Vandaag heb ik een ATB tochtje gemaakt.


Eerst via de Mozart-Radweg richting Ruhpolding.


Een gravelweg met veel heuveltjes.


Ik was net te laat voor de start van de Bike Transalp, een zesdaagse tocht van Ruhpolding naar Riva del Garda over 610 km. Aan deze tocht nemen 1200 sporters deel uit 40 landen


Ongeveer 7 km ten zuiden van Ruhpolding ligt Chiemgau Arena. Binnenkort zal dit spandoek wel worden vervangen. Van 12 t/m 17 januari 2016 zullen hier de wedstrijden om de World cup Biathlon worden gehouden.


De plaats waar atleten als Martin Fourcade met hun geweer mogen schieten.


De Weisse Traum nabij de Arena stond droog.


Iets verderop richting Ruhpolding stond een beetje water. Een vliegvisser stond tot zien knieën in het water.


Er zwommen tientallen regenboogforellen, maar de vliegvisser kreeg geen beet.


Aan de kant zag ik een waterspreeuw. Helaas geen grote lens bij mij op de fiets. Beschouw de foto maar als een bewijs exemplaar.


In Siegsdorf heb ik een bezoek gebracht aan het "Naturkunde- und Mammut-museum".


In een grot-achtige ruimte is de geologie-geschiedenis te zien.


De trots van Siegsdorf zijn deze botten uit de ijstijd.


Echt waar ! 
47.000 jaar geleden leefde hier de " Höhlenlöwe".


Klik hier voor details van de route.


Tegen de avond kregen we een beetje regen. Als dank daarvoor verscheen de regenboog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten