zaterdag 28 maart 2015

Super progressie ?


Vandaag heb ik deelgenomen aan de 16e Drents Friese Woldmarathon in Diever.


De te lopen afstanden waren 10 - 21.1 - 28 en 42.2 km.
Ik verkoos de 10 km.


Allrounder Jan Kooistra van SV Friesland was samen met Dieversportief de organisator van deze loop.


Ik had mijn camera meegenomen en kon mooi de start van de marathon nog even vastleggen. Een gewaardeerde collega/fotograaf nam het stokje van mij over en legde mij vervolgens vast.


Dus eerst maar even inlopen.


Nog even knuffelen met een Belg-veulen.


Voor de start kwam ik mij oude loopmaatjes Egbert Geertsma en Frans Scheuneman tegen. Even herinneringen ophalen.


Het leek wel een reünie ! Nog meer oude bekenden. Ronald Nihot (742) en Herman Gort (752).


De start van de 10 km.


Op het fietspad van de Bosweg, kort voordat we via het Studentenpad het bos ingingen.


Ik was 10 minuten eerder terug dan gepland. Had ik door mijn halve marathontraining van woensdag super progressie geboekt ?
Wel nee. Door een verdraaid bordje hebben de 10 km lopers als één grote kudde het verkeerde pad gekozen. In plaats van rode 10000 meter was de loop slechts de blauwe 8550 meter.

Klik hier voor details van de gelopen route.


Na het douchen nog even een bakkie thee bij Het Keerpunt. Van daaruit heb je het zicht op "Elfenkoningin Titania en Spoel de wever met zijn ezelskop" van beeldhouwer Arie Teeuwisse. Onder het beeld staat het gedicht "Midzommernachtdreum" van Roel Reyntjes.

De keunegin der elven
die kust de ezelskop
en boven bomgewelven
daor zweeft de maone op -

het is het uur der geesten
as Oberon regeert,
Titania giet feesten
en Puck döt 't al verkeerd -

now giet het waer gebeuren,
de tover döt zien wark -
greun glaanst de elvenkleuren ....
In Diever, bij de kark

daor stiet in steen oethouwen
hoe dwaos de liefde is -
en Spoel met zien getrouwen
die speult van Pyramus.

Hier is oprechte iever
verkeerd noch ongepast -
Midzommernact in Diever
en Shakespeare is te gast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten