woensdag 4 maart 2015

Provinciale Staten

Daor vuilt t haart, wat tonge sprekt,in richt- en slichte taol.

In de auto op weg naar huis gewoonte getrouw geluisterd naar het Radio Noord programma "Altijd wat anders" met presentator Oetse Eilander​.
In het kader van de Statenverkiezingen van 18 maart was Nette Kruzenga van Groningen Centraal te gast (lijst 19). Ze wil Groningen als een zelfstandige staat. Volgens wetgeving uit de tijd van Napoleon vervallen bodemschatten aan de staat. Dus aan Groningen, aldus Kruzenga.

Als vaste beller komt Eisse Knot aan de telefoon. "Most ais heuren jong. Das almoal flauwekul en Grunnen Centroal mit lu aargens anders vandoan en dij kloune oet Mij (Uithuizermeeden) onderaan de lieste is ook onzin. Ik goa nait stemmen". Als ik naar Eisse luister denk ik altijd aan bovenstaande strofe van het Grunnens Laid van Geert Teis Pzn.

Kruzenga steekt iedere beller een ongeloofwaardige veer in de kont. Voor mij geen lijst 19 dus.


Eerder deze week belde nummer 2 op de lijst van Red het Noorden  Pieter Muijzert. Hij vond dat hij op 1 moest staan. Daar stond immers een Drent. Pieter begon dus zijn eigen campagne. Nog niet eens in de politiek en nu al herrie in de tent bij lijst 13. Valt dus ook af.

Josefien Taatgen is ook een vaste beller van het programma. Zij staat op de lijst voor Vrij Mandaat . Zij benadrukte enkele weken geleden dat iedereen bij hun op de lijst een vrij mandaat heeft. Stem ik bij hun op nr 5 van de lijst, omdat ik denk dat hij het "Grunneger" hart op de juiste plaatst heeft stem ik misschien wel iemand in de staten die een totaal andere mening heeft omdat deze organisatie zich geen ledenpartij maar een politiek platform noemt. Weer een afvaller.


De landelijke partijen vallen voor mij echt af. Vandaag kreeg ik nog een boekje in de bus met "Reken af !" Doe ik het boekje open, dan staat er geen provinciale kandidaat, maar Emile Roemer met "Reken af met dit kabinet". Het zijn Provinciale Staten verkiezingen. Weg met die prietpraat !

Ook vond ik het vreemd dat Radio Westerwolde een verkiezingssingel voor de PVV, gezongen door Henk Boels uit Jipsingboertange, heeft opgenomen. Waar blijft de journalistieke onafhankelijkheid ?


Tja en wat blijft er dan nog voor redelijks over. Ik wil degelijke bestuurders die kwaliteiten hebben om te besturen op regionaal niveau. De enige partij die daaraan kan voldoen is het Groninger Belang met lijsttrekker Bram Schmaal​.

Mijn keuze is gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten