vrijdag 27 februari 2015

Wyld


In de Potsdamer Platz Arkaden werd aandacht geschonken aan het Chinese nieuwjaar dat in het teken staat van de geit.


Het Ritz-Carlton hotel is een favoriete verblijfplaats voor beroemdheden.


In het park tegenover de Brandenburger Tor is een eekhoorntje een nestje aan het bouwen.


Het Global Stone Project


Op het terrein Charité (het grootste universitair medisch centrum van Europa) heb ik het medisch historisch museum bezocht. Je mocht in dit museum voor anatomie en pathologie geen foto's maken. Hier werkte anderhalve eeuw geleden Rudolf Virchow. Een van de bekendste artsen uit de Duitse geschiedenis. Hij ontdekte bijvoorbeeld leukemie


Aan het begin van mijn wandeling kwam ik in de Invalidenstrasse langs een gedenksteen voor Günter Litfin. Hij overleed op 24 augustus 1961 als eerste slachtoffer van "Der Mauer". Aan het einde van mijn wandeling kwam ik in de Zimmerstrasse langs de gedenkzuil voor Peter Fechter. Hij werd op 17 augustus 1962 door DDR Grenzsoldaten neergeschoten.


Het Hamburger Bahnhof werd in 1846 als station in gebruik genomen. Tegenwoordig is het een museum met kunst vanaf de jaren zestig, zoals werken van Andy Warhol en Roy Lichtenstein.


Het honderd jaar oude theatergebouw De Volksbühne


Nabij Alexander Platz zit een toerist met een iphone 6 te bedelen om geld "Für Weed".


Natuurlijk vielen er veel meer mensen op de foto te zetten en niet alleen door mij.




Het oudste restaurant van Berlijn is Zur letzten Instanz. Hier lieten beroemdheden als Napoleon en Charly Chaplin zich bedienen.


Dit is de echte "Berliner Mauer". Deze middeleeuwse stadsmuur ligt in de Littenstrasse.


Op de achtermuur van de door Rem Koolhaas ontworpen Nederlandse ambassade staat een gedicht van Hendrik Marsman. Het gedicht is in het Duits vertaald door Ard Posthuma.


The Berlin Wall panorama van Yadegar Asisi.


Vanavond heb ik in het Friedrichstadt Palast de voorstelling The Wyld gezien. Een prachtige voorstelling in een geweldig theater. Klik hier voor de trailer.

Klik hier voor meer blogs van mij over Berlijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten