zondag 8 februari 2015

Schutrups wandeldag 2015


Vandaag heb ik in Exloo deelgenomen aan de wandeldag van mijn hardloop sponsor Schutrups.


De wandelingen begonnen bij de winkel. Je kon kiezen uit 5, 10, 15 en 25 km. 


Ik koos voor de 15 km route.


Een groot deel van de wandeling ging door de bossen van Boswachterij Exloo


De Zeven Bergjes is een groep grafheuvels.


Je kon tussen 8 en 14 uur vertrekken. Hier kreeg je een mooie spreiding.


Paddenstoelen in alle soorten en maten.


Hunebed D30


Halverwege was er gelegenheid om even te zitten, een hapje, een drankje te nuttigen. Zelfs toiletbezoek was mogelijk in het bos.


 Dus zelf maar even een broodje bakken.


Naast mij speelde de band Betstay uit Musselkanaal met Erik Eikens, Lucia Ous-Koorn, Hans Toutenhoofd en Tekke Withaar.


Deze Shiba Inu pup is 10 weken oud. Wat een schatje.


Langs de route zag je voldoende natuurelementen.


Verzetmonument voor 5 Groningers die na gevangenschap in het Scholtenhuis werden gefusilleerd.


Op dit punt kwamen de 10, 15 en 25 km elkaar tegen.


Rondom Exloo bevinden zich "Essen" met een hoogte verschil van 15 meter.


Lekker in de bak met een mooie KWPN ruin.


Vogels van diverse pluimage


In de feesttent was er voor alle deelnemers snert met roggebrood met spek. Ondertussen genoot ik van het duo Eikens & Warta met hun vertolking van I'm on Fire van Bruce Springsteen.


Klik hier voor details van de 15 km lange wandelroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten