zondag 18 januari 2015

Strap of strop

Rond de middag heb ik een wandeling gemaakt van Wedde naar mijn ouders in Onstwedde.


Bij het bosje aan het bospad heeft waarschijnlijk iemand op het bankje gezeten om zijn hond te plukken. Tja. Dan heb je de haren in ieder geval niet in huis !


Iets verder op een Duits bord. Waarschijnlijk heeft kater Tommy geen "Genehmigung" want die zit steeds bij mij voor het raam.


Voorheen zat in dit pand een museum voor naaldkunst. Nu zijn ze het aan het verbouwen tot pannenkoekrestaurant.


In de Westerwoldse Aa zag ik 3 mannetjes en 3 vrouwtjes van de grote zaagbek zwemmen.


Tekst spreekt voor zich.


In Holte ging ik door het bosje langs de visplas.


Op de Onstwedder Holte staat een informatiezuil over de ijstijd, de in 1895 gevonden kokerbijl en armbanden uit de Bronstijd en over het leven rond de Es.


Bladrammenas als groenbemester


Op de Heideweg in de Onstwedder Holte zie je de weg omhoog lopen. Het is dat ze tussen Holten en Nijverdal al een Holterberg hebben :-) Deze berg ligt 10 meter boven NAP. Op de 14,2 meter hoge Hasseberg na het hoogste punt van de provincie Groningen.


Regenwater op het foliebassin laat je natuurlijk in de sloot lopen !


Dokter Hommes was een chirurg van het Sint Lukasziekenhuis in Winschoten. Hij was eigenaar van het bos en had hierin een zomerhuisje. Thans is dit naar Dokter Hommes vernoemd bos in handen van het Groninger Landschap. Het aangrenzend robiniabosje is een stuk minder mooi.


Jas aan - het is rond het vriespunt !


Al 15 jaar siert een blauwe diamant de rotonde in Onstwedde.


Op aanwijzing van een collega fotograaf een STRAP (speciale draagriem voor de camera) gekocht. Gelukkig zei mijn GBV doe er voor de zekerheid maar een extra musketonhaak aan. Aan die STRAP hangt wel ter waarde van een Renault Twingo. 
Vandaag was het zover de STRAP begaf het en mijn redding was de extra musketonhaak. Weg met die STRAP. Zoiets aan mijn spullen is een STROP.
Nu zit de originele Canon draagriem er weer op.


Klik hier voor details van de 7,6 km lange route.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten