zaterdag 27 september 2014

Photo Challenge

Dinsdag 23 september ben ik door Jan Enne Haack genomineerd om elke dag één foto te plaatsen in het kader van de Photo Challenge en dat 5 dagen achtereen, het mochten allerlei foto's zijn, foto’s met een whoow gevoel of gemaakt op betoverende plaatsen. Bij iedere foto was het de bedoeling dat ik één fotograaf nomineerde, die op zijn/haar beurt weer iemand anders met het zelfde verhaal en dat 5 dagen lang. Ik heb de uitdaging aangenomen.


dag 1 -

Deze foto is op 10 september 2005 genomen tijdens de RUN van Winschoten. Hinderk Schoulapper (man met pet) en Gittje Wienholds zaten 70 jaar geleden bij elkaar in de klas. Het was zijn eerste liefde. Op de foto neemt de pensioneerde Hinderk nog steeds deel aan ultralopen en kwam Gittje die in een bejaardenwoning langs het parcours woonde, met haar rollator een kijkje nemen naar haar jeugdliefde. Gittje is inmiddels "Oet tied".


dag 2 - in de aanval

Deze foto is op 24 april 2011 genomen. Ik kwam op de fiets thuis van het maken van foto's van het paasvuur. Pasen was laat dat jaar en de dagen al weer iets langer. Toen ik thuis kwam hoorde ik achter mijn woning de twee buurkatten Tijgertje en Beertje tegen elkaar blazen. Dan moet je scherp zijn en vlug de iso-waarde omhoog schroeven en knippen.


dag 3-  Jawohl Chef

Deze foto is op 14 augustus 2011 genomen. Met de mountainbike heb ik die dag een deel van de Iller-Radweg gefietst. Onderweg bij Fischen was een klederdracht optocht. Ook de kleintjes liepen mee. Op de foto geeft het jochie de dames aanwijzingen met betrekking tot hun houding. Het zit er al vroeg in.


dag 4 - mannetje torenvalk

Deze foto is op 15 november 2010 genomen. Ik reed met de auto over Verlengde Lutjeloosterweg, nabij de brug over de Westerwoldse Aa. Ter plaatse ligt de weg een paar meter hoger dan het gebied De Gaast. Naast mij vloog op dezelfde hoogte het mannetje van de torenvalk. Dat werd dus een supersnelle actie van stoppen en knippen. Het mannetje keek mij eens goed aan en ging daarna op zoek naar een muis.


dag 5 - morgenster

Deze foto is op 12 augustus 2007 genomen. Tijdens mijn verblijf ik Berlijn heb ik de "Berliner Mauer-Radweg" op de ATB gefietst. Ik had mijn camera met een 24-70 lens bij mij. Iets ten noorden van Berlin-Spandau zag ik op een verlaten strand een wild zwijn met 6 jonkies. Het varken deed mij denken aan een morgenster. Zij trok op zoek naar eten de vuilniszakken uit de emmer. Om deze foto te kunnen maken ben ik met gevaar voor eigen leven op 5 meter afstand op mijn knieën gegaan liggen te knippen. Het resultaat gaf een zéér bijzonder gevoel. In Nederland werd de foto in diverse media geplaatst. In Duitsland werd het De poster in het blad Wild und Hund en in het Franse blad Plaisirs de la Chasse stond het zwijn op de cover. Ik had met 1 foto mijn vakantie terugverdiend. Een morgenster is iemand die voor zijn levensonderhoud in vuilnis en afval zoekt.

IK HEB EENMALIG MEEGEDAAN.
NIEUWE NOMINATIES GA IK NIET OP IN!

1 opmerking: