donderdag 4 september 2014

Beste Sonja - 6 maanden verder


Beste Sonja Schreuder,

Zes maanden geleden viel de verkiezingsflyer van Westerwolde Lokaal in de bus. Ik heb vervolgens het verkiezingsprogramma van Westerwolde Lokaal bestudeerd en ik heb tenslotte in Blijham het lijsttrekkersdebat gevolgd.


Toen jij in het lijsttrekkersdebat wees op het succes van arbeidsbemiddeling over de grens kwam Harry Brouwer met de volgende opmerking uit de hoek:

"Leuk dat mensen er een hobby op na houden in plaats van zich op raadswerk te richten ".

Nu maak ik, als waarnemer van de Bellingwedders, even de balans op en lees nog eens wat er werd geschreven en beloofd aan de kiezers van Westerwolde.

"Goed besturen kan ook anders" 
en 
"Wij halen de bezem erdoor!"

Van goed besturen heb ik van jou nog geen voorbeelden gezien en die bezem staat volgens mij in de paardenstal.
Ook denk ik nog eens terug aan het debat in Blijham.
Jij deed hier de volgende uitspraak:

"Ik ben niet veel tijd nodig om mij te profileren. Iedereen kent mij wel".

Jij profileert je in de media met

"Groningen zegt Nee tegen grootschalige herindeling"

Een groot deel van de bevolking heeft hun bedenkingen tegen de voorgestelde vorm van grootschaligheid. Ik ook. Vanavond ging het over dat onderwerp in de commissievergadering. De Arena waar politici hun werk behoren te doen. Daar hoort Westerwolde Lokaal zich te profileren.

Jij was niet aanwezig bij de commissievergadering. Dat komt helaas vaker voor. Harry maakte in Blijham daar al een harde opmerking over. Er zijn vast plausibele redenen.

Zou het in het belang van de kiezers en het voortbestaan van Westerwolde Lokaal niet verstandig zijn om het stokje over te dragen aan Jos Lutjes, de nummer 2 op de lijst ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten