maandag 4 augustus 2014

Vakantie deel 14 - boekenmarkt


Na een onderbreking voor de was en Het Spektakel van Steenwijk ben ik vandaag begonnen aan vakantiedag 14. Via Apeldoorn, waar ik een bliksembezoek bracht aan mijn schoonzus en haar kleindochter, reed in naar de SVR-camping De Adelaar in Voorst.


De camping is gelegen op landgoed Beekzicht.


De Adelaar, de naam van de boerderij op het landgoed, heeft al een lange geschiedenis die teruggaat tot 1564.


Vervolgens heb ik de fiets gepakt en ben naar Deventer gereden. Onderweg bij Wilp zag ik een mager paard in de wei staan. Bel 144 of is het ouderdom ?


Vandaag was ik 1 van de 130.000 bezoekers van de grootste boekenmarkt van Europa.


Er waren 878 kraamhouders. Samen vormden ze 6 km aan stalletjes.


Naast mensen ook veel honden.


Voor iedereen zat er wel wat tussen.


Midden op straat werd een workshop gegeven.


Mooi als je langs de route woont. Kan je direct na het kopen in eigen tuin gaan lezen.


Aan de Melksterstraat zit een verhaal verbonden van 36 melkmeisjes die in 1331 verdronken toen hun bootje op de IJssel omsloeg.


Zie ik achter in de plastic bak het boek "Ainspaanjers" van ol vrund Jan Iden staan.


Hoog water. Mooie combinatie van sandalen met geitenwollen sokken.


Aan de waterpijp


De Spijkerboorsteeg is op initiatief van Karen Mentink omgetoverd tot Umbrella Street. Later worden de paraplu's verkocht en gaat de opbrengst naar een goed doel.


De Bolwerksmolen in Deventer doet dienst als houtzagerij.


Via de uiterwaarden van de IJssel fietste ik terug naar de camping.


De 70 meter lange Takana is voorzien van een voortstuwing 643 pk. 


Ik zat vanavond te eten bij Ribhouse Texas in Voorst. Zit een tafel verder op een echtpaar. Vraagt de vrouw van rond de 50 of de muziek uit mag of in ieder geval zachter. Country is niet haar muziek. Je gaat ook niet naar een Jazzcafé als je een hekel hebt aan Jazzmuziek. Toen dacht ik aan de woorden van een politicus die tegen Wouke van Scherrenburg zei: Ach mens, ga toch koken.


Klik hier voor details van de 23 km lange route.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten