vrijdag 25 juli 2014

Vakantie deel 8 - Gatow


In 2002 bezocht ik in het Luftwaffenmuseum van Berlin-Gatow de tentoonstelling "Bilder aus Dora". Voor mij was dat de aanleiding om later Dora te bezoeken. 


Nu stond ik met de camper tegenover het voormalig vliegveld en mocht een bezoek aan het museum niet ontbreken.


Naast militaire vliegtuigen van de NAVO partners ook veel vliegtuigen uit het Oostbloktijdperk.


Fairey Gannet A.S.4 uit 1956 heeft een dubbele propeller en werd ingezet voor duikbootbestrijding.


De Douglas C-47B Dakota is de militaire versie van de DC-3


De Russische Mil MI-4A kreeg de NATO-code:  Hound. Op wat voor hond lijkt deze helikopter eigenlijk ? 


Naast vliegtuigen kan je er ook luchtafweergeschut en mobiele verkeerstorens zien.


In een van de hangars was een fototentoonstelling over de hedendaagse oorlogen.


Er hingen diverse schilderijen over luchtvaart aan de wand.


Een half opengewerkte MIG-21 uit 1962 met NATO-code: Fishbed D. Rechts op de voorgrond de boordradar.


De luchtinlaat "intake" van een Starfighter. Naast het embleem zit een luikje. Ik mijn luchtmachtperiode ben ik honderden keren door dat luikje geklommen om de rotoren van de straalmotor te inspecteren.


Vliegtuigmotoren


Een Russische schietstoel


Tot besluit het begin van de Duitse luchtvaart.


Op de terugweg moest ik schuilen voor een stortbui.


Het weer was ook een zeiler fataal geworden.

Klik hier voor meer blogs van mij over Berlijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten