dinsdag 22 juli 2014

Vakantie deel 5 - ondeugende kids


Vandaag ben ik op de fiets naar Lübz geweest. Langs de weg zag ik heel veel bramen.


De Dorfkirche van Kreien stamt uit de 14e eeuw. Voor de kerk een klokkentoren en links twee oude klokken.


Ik wilde door het bos naar Lübz rijden. Het bospad bleek uiteindelijk dood te lopen. Via een weiland kon ik over een ander bospad terug naar de verharde weg naar Lübz.


Het Rathaus


Sophienstiftskirche is genoemd naar Hertogin Sophie.


De sluis in Die Elde, de langste rivier van Mecklenburg-Vorpommern


Achter de Alter Ambtsturm uit 1308 zit een Gaststätte. 


Op het terras een Zweedse ijsje met appelmoes en eierlikeur gehad. Appelmoes in ijs, daar had ik nog nooit van gehoord. Het was best te eten.


Leuk kaartje


Een Trabant 601 S de Luxe


Klik hier voor de 33 km lange fietsroute.


Op de camping was ook een bad voor honden. Het bad was ook te gebruiken voor vervelende kinderen. DDR-praktijken of gewoon een grapje van het Nederlands beheerders echtpaar.


Zijn/haar familie wist mij de hele nacht wakker te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten