vrijdag 23 augustus 2013

Teambuilding academie

Vandaag een teamuitje gehad van de academie. Het programma was geheim. Als ik vooraf had geweten dat ..... had ik mijn camera meegenomen. Het was namelijk een hele leuke dag met prachtig weer en met heel veel aantrekkelijke fotomomenten. Helaas had ik alleen mijn telefoon bij mij.
 
Wat ik vooraf wel wist was dat ik mij om 9 uur moest melden bij het Fries Congres- en evenementencentrum in Drachten. Na het ontvangst met koffie en oranjekoek werden we voorgesteld aan het team van Mennen voor mensen en werden we opgedeeld in 3 groepen.
 
Yorinca Tijsma deed met ons een communicatieoefening in de buitenbak van het centrum. Vervolgens gingen we onder leiding van Henk Brouwer als groep een bouwwerk van touwen maken, met als handicap een blinddoek. Ook hier was communicatie binnen de groep van groot belang. Daarna leerde Doede van der Meer ons in de binnenbak het mennen van een paard. 
 

Na de lunch bracht Mike van der Most van De Scheperij ons bij hoe hij communiceert met zijn Border collies Fly, Kate en Bess. Deze honden weten de Welsh Hill Speckled Face schapen goed onder controles te houden. Daarna mochten wij proberen om de schapen onder controle te houden.


Tot besluit mochten wij omstebeurt de tweespan mennen. Het mooiste was natuurlijk met de hele zaak door de waterbak. Een natte broek en onder de modder was het gevolg.


Ik mocht vervolgens nog een Fries aftuigen, douchen en naar de weide brengen. De dag werd besloten met een hapje en een drankje. Het was een succesvolle dag.

1 opmerking:

  1. Binnenkort organiseer ik ook een (nog) geheim uitje voor mijn collega's, ik kan nu al niet wachten op de reacties op hun gezichten!

    BeantwoordenVerwijderen