zaterdag 2 maart 2013

Er zijn geen hazen meer

Vanochtend heb ik even een natuurrondje Westerwolde gemaakt.

 
Tijdens de groei van het gewei zijn de stangen omgeven door de bast, een soort dichtbehaarde huid.


Het mannetje van de grote zaagbek

 
Ik heb twee keer zoveel fazanthanen gezien dan fazanthennen (24 om 12)
 
 
Meer dan 20 buizerds kwam ik onderweg tegen. Omdat er weideafrasteringspaaltjes te weinig zijn koos deze buteo buteo voor een lantaarnpaal.

 
In totaal 3 zilverreigers gezien


"Er zijn geen hazen meer"  Dat hoorde ik gisteren de oud-voorzitter van de WBE Bellingwedde zeggen. Ik kwam er vanochtend 24 stuks tegen. Waarvan zelfs 7 in een groep. Helaas op 500 meter afstand en het was nog een beetje donker.

 
Daar zaten twee konijntjes heel parmant. In totaal zag ik 5 stuks.

 
Wat zijn die wilde zwanen toch sierlijke beesten.

 
Vanochtend ook nog 78 reeën gezien. Op de achtergrond camping de Wedderbergen. Bedoelen ze dit met een zichtlokatie ?
 

Het mannetje van de blauwe kiekendief is druk aan het foerageren
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten