zondag 30 oktober 2011

Orgelpijp


Vanmiddag even een wandeling gemaakt door de Ter Apelerbossen. Nu moet je weten dat ik van 1979 t/m 1990 in Ter Apel werkzaam was. Delen van het natuurgebied waar ik nu heb gewandeld was toen nog landbouwgrond. De nieuwe begraafplaats van toen was een leeg grasveldje voor vrijende paartjes. Nu zijn er zo'n honderd graven. Leuk om na ruim 20 jaar dit gebied opnieuw te bekijken. Op deze begraafplaats las ik o.a. de namen van: Ipe Toonstra, Klaas Tabak, Peter Hendriks, Barend de Graaff, Geert Kruize, Jan Wijnholds, Geert Jipping, Klaas Koopman. Allemaal mensen die ik kende. Behalve van Klaas Koopman wist ik niet eens dat ze waren overleden. Mijn gedachten gingen terug naar die tijd.


Van Koopman hebben we ons altijd afgevraagd waarom hij zo zuinig was. Dat is mij duidelijk geworden. Want wie heeft er naast Klaas nog meer een luxe marmeren graf met daarop een orgelpijp?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten